Pribúda nespokojných s podomovým predajom energií

SITA | 28.03.2012 15:11
Elektrina Foto:
Ilustračné foto
Počet zákazníkov, ktorí sú nespokojní s podomovými predajcami energií, rastie.

Napríklad dominantný dodávateľ zemného plynu, Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP), zaznamenal v tomto roku už takmer šesťtisíc prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť s ním zmluvy. Za celý minulý rok pritom SPP evidoval celkovo sedemtisíc takýchto prípadov. Nespokojní odberatelia energií zistili, že podomoví predajcovia ich pri podpise novej zmluvy zavádzali.

„Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä regiónu východného Slovenska,“ uviedol hovorca SPP Peter Bednár. Podľa zákona má zákazník právo ukončiť zmluvu uzatvorenú formou podomového predaja, to jest ak bola zmluva uzatvorená v priestoroch jeho domácnosti, bez udania dôvodu do siedmich pracovných dní.

So vstupom nových hráčov na trh už viacero dodávateľov energií upozornilo na nekalé predajné praktiky. Odberatelia, najmä z radov domácností, by nemali uzatvárať novú zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale mali by si vyžiadať čas na jej preštudovanie a porovnanie ponuky.