Pri trati by sa však podľa plánov mesta mala vybudovať aj nová cesta a o tom, či bude dvojprúdová alebo štvorprúdová, mesto ešte nerozhodlo. Obyvatelia najväčšieho sídliska v krajine sa búria, pretože nerozumejú, prečo mesto navrhlo v koridore Chorvátskeho ramena 48 metrov široký asfaltový kolos. Za obeť by kvôli ceste malo padnúť približne 2 000 stromov.
"Sme radi, že magistrát konečne rozbehol práce na budovaní nosného systému mestskej hromadnej dopravy. Prinesie pre Petržalčanov mnoho výhod, predovšetkým jednoduchý, pohodlný a najmä rýchly prístup do centra mesta a zároveň odľahčí dopravu na zvyšných mostoch, keďže časť dopravy sa presunie na električku. Mesto však nepotrebuje a dlho nebude potrebovať túto štvor- až šesťprúdovú cestu. Naopak, cesty v Petržalke sú kapacitne predimenzované, čo je vidieť takmer všade. Mnohé štvorprúdovky sa už teraz využívajú ako parkoviská,“ tvrdí Mia Szasz, ktorá bojuje za zachovanie prírody pri Chorvátskom ramene. Pomáha zbierať podpisy pod petíciu proti výstavbe cesty a za vybudovanie mestského parku v lokalite Chorvátskeho ramena.
Petícia, ktorú podpísalo už 8 000 ľudí, žiada o dôveryhodný prieskum verejnej mienky Petržalčanov a vypísanie korektnej architektonickej súťaže rešpektujúcej názor občanov.
Svoje názory na riešenie dopravy a využitie územia môžu obyvatelia vyjadriť 22. apríla na verejnej prezentácii II. etapy nosného dopravného systému v Primaciálnom paláci.
Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik tvrdí, že mesto má záujem dať ľuďom odpoveď na to, ako budú riešené verejné priestory okolo trate. "My sami o tom diskutujeme, lebo si nemyslíme, že je to len dopravná stavba. Preto diskutujeme aj o urbanistických aspektoch,“ vraví Ftáčnik.