Loewe sa nedarilo držať krok s konkurenciou stále kvalitnejšej produkcie výrobcov televízorov pre masový trh, najmä juhokórejských skupín Samsung a LG Electronics, a vyrovnať sa s padajúcimi cenami. Jej straty sa vlani zvýšili oproti predošlému roku na trojnásobných 29 miliónov eur.
Loewe chce teraz výrazne rozšíriť doterajší reštrukturalizačný program, nájsť investora a zmeniť stratégiu značky. Firma, ktorú založili v roku 1923 v Dortmunde bratia Loeweovci a v roku 1931 vytvorila prvý úplne elektronický televízor, sa v minulých rokoch snažila prekonávať dopady ekonomickej recesie orientáciou na bohatých zákazníkov. Tí si na výrobkoch Loewe obľúbili minimalistický dizajn, špičkový výkon a kvalitu „Made in Germany“.
Stratégia firmy ale zlyhala, pretože zákazníci v Európe, odkiaľ získava Loewe 97 percent svojich tržieb, prestali byť počas krízy ochotní platiť za televízory ceny medzi 1000 a 5000 eurami. Ročné tržby Loewe klesli vlani na 250 miliónov eur z 374 miliónov eur v roku 2008.
Akcie Loewe v utorok spadli až o 27 percent a uzavreli so stratou 12 percent. Trhová hodnota firmy zostúpila na 26 miliónov eur, asi desatinu úrovne z roku 2001. Firma, v ktorej má 28 % podiel japonský Sharp, má záväzky v sume 12,5 milióna eur a jej hotovosť na konci marca klesla o 90 percent na 3,8 milióna eur.
Loewe teraz chce rozšíriť trhový záber. Svoje televízory chce predávať už od 800 eur vo veľkých reťazcoch s elektronikou ako Media Markt alebo Saturn.