Za chyby sa platí. Energetické firmy zaplatili zákazníkom 512-tisíc eur

Energetické spoločnosti sa ani v minulom roku nevyhli chybám pri dodávkach elektriny, plynu, tepla či vody.

30.04.2018 12:13
debata

Za nedodržanie takzvaných štandardov kvality tak musia svojim odberateľom zaplatiť kompenzačné platby. Ako informoval Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), v elektroenergetike vyplatili za vlaňajšok regulované subjekty odberateľom kompenzačné platby v celkovom objeme 390 tisíc eur. V plynárenstve to bolo 117 tisíc eur, v tepelnej energetike takmer päť tisíc eur a vo vodárenstve 655 eur.

Štandardy kvality sa zameriavajú na ochranu koncových odberateľov. Predstavujú súbor pravidiel a postupov, ktoré musí dodávateľ dodržiavať, aby odberateľ za cenu, ktorú za energie platí, dostal primeranú kvalitu. „Dôvodom pre zavedenie regulácie kvality je nebezpečenstvo, že dodávatelia energií, prevádzkovatelia sústav a sietí by mohli zneužiť svoje postavenie na úkor odberateľa, ktorý je na dodávku elektriny, plynu, tepla a vody odkázaný. Príkladom môže byť skrytý spôsob zvyšovania zisku formou znižovania kvality dodávaného tovaru a služieb súvisiacich s jeho dodávkou,“ uviedol regulátor.

Rok 2009 bol prvým rokom, počas ktorého regulované subjekty mali sledovať plnenie štandardov kvality v súlade s vyhláškami regulačného úradu. V prípade akýchkoľvek pochybností o dodržiavaní štandardov kvality má spotrebiteľ právo obrátiť sa na svojho dodávateľa, s ktorým má uzatvorenú zmluvu o dodávke. Dodávateľ je povinný vykonať záznam a urobiť nápravu.

debata chyba
Viac na túto tému: #energie #domácnosť